Zima, wiosna, lato, jesień… Cztery różne pory roku. Każda z nich charakteryzuje się inną pogodą za oknem, a co za tym idzie – zmienia się nasze samopoczucie. W każdej z tych pór roku nasz organizm potrzebuje innych witamin do prawidłowego funkcjonowania. A co powinniśmy jeść, by dobrze się czuć przez cały rok? Przedstawiamy idealne produkty dla Ciebie na całe dwanaście miesięcy.

Zima – zerknijmy do spiżarni

Zima, to niestety pora, gdzie nie mamy wielkiego wyboru świeżych warzyw i owoców. Dlatego mimo upływu lat, wielu z nas tak chętnie robi różnego rodzaju przetwory – kompoty, konfitury, czy inne dodatki podane w zalewie octowej. Jest to nie tylko sposób na uzupełnienie witamin, ale i przy okazji… zaoszczędzenia pieniędzy. Ponadto powinniśmy jeść dużo serów, jajek i białego mięsa, czyli wszystko to co zawiera sporą ilość białka. Zima, to pora mrozów, zatem warto jeść i pić wszystko to, co wspomoże nasz układ krążenia, dlatego nie ma lepszego towarzysza wieczoru, niż herbata z cytryną, lub gorąca czekolada. W zimie nie powinniśmy zapominać też o błonniku (zawarty np. w zupach, czy sałatkach). Ten zadba o naszą sylwetkę, która w czasie zimy szczególnie jest narażona, ale i podniesie poziom energii, którego w czasie zimy szczególnie nam brakuje.

Wiosna – precz z przesileniem wiosennym

Niestety, wiosna, to tak kapryśna pora roku, że choć za oknem wszystko budzi się do życia, my czujemy się ciągle zmęczeni. Grunt, to na początek oczyścić organizm, a pomóc może nam w tym tylko woda, która zawiera między innymi magnez i wapń. Wiosna, to czas, gdy chcemy się więcej ruszać, by zgubić parę kilo. W związku z tym jedz dużo warzyw, owoców, ryb i chudego mięsa. Kochasz słodycze? Nie rezygnuj ze swojej ukochanej czekolady, pamiętaj jednak, by jeść ją z umiarem, ograniczając się do maksymalnie dwóch kostek dziennie.

Lato – owoce i orzeźwienie

Latem to co dokucza nam najbardziej, to oczywiście upały. Wówczas tracimy sporą ilość wody z naszego organizmu, którą powinniśmy regularnie uzupełniać pijąc jej jak najwięcej. Wakacje to też czas owoców – truskawki, maliny, śliwki… Możemy je nie tylko jeść, ale i pić w postaci pysznych, orzeźwiających koktajli. A skoro o orzeźwieniu mowa – nic nie oczyszcza w upalne dni lepiej, niż woda z cytryną z dodatkiem mięty. O tej porze roku powinniśmy jeść dużo lekkostrawnych warzyw takich jak kalafior, czy brokuły. Kupując warzywa i owoce czasie wysokich temperatur zwracaj uwagę na ich świeżość.

Jesień – uodpornij się przed zimą

A w dodatku ciesz się owocami dostępnymi o tej porze roku – jabłka, gruszki, winogrona, tego nie powinno zabraknąć w Twoim menu. Jesień, to też niestety czas przeziębień i gryp. Jeżeli już zachorujemy, tu niezbędna może okazać się mieszanka z czosnku i cytryny, taki napój można pić również jako środek uodparniający. Wiosną i latem zazwyczaj jemy dużo warzyw, ale i jesienią nie powinniśmy o nich zapominać. Zwykle w czasie wakacji gubimy też trochę wagi, więc warto zaopatrzyć się produkty zawierające tłuszcze.