Magnez jest niezbędny dla naszego organizmu, do tego by mógł on prawidłowo funkcjonować. Jeszcze bardziej o jego zawartość powinni dbać sportowcy.

Przewlekły stres

Sportowcy oraz osoby narażone na przewlekły stres potrzebują zazwyczaj większej dawki magnezu. Jeśli regularnie uprawiamy sport i pragniemy budować masę mięśniową, to także warto zwiększyć spożycie magnezu. Magnez wpływa na działanie naszych mięśni. Pozwala on na uzyskanie energii oraz budulca dla naszego organizmu. To także magnes pozwala na kontrolę oraz rozbudowę tkanek. Magnez pozytywnie wpływa na likwidację stresu oraz przyspiesza regenerację po treningu. Magnez dla sportowców możemy dostarczać poprzez żywność, przede wszystkim produkty zbożowe, takie jak orzechy, kasza gryczana, warzywa, owoce, czy ryby. Dobrym źródłem jest również woda mineralna. Warto dbać o zróżnicowaną dietę, ale jeśli obawiamy się, że jest ona zbyt uboga, to możemy zainwestować w dodatkowe suplementy diety, które pozwolą nam na uzupełnienie ewentualnych niedoborów. Przykładowe suplementy diety znajdą Państwo na stronie http://biowitalni.pl.

Kawa a poziom magnezu

Magnez jest wypłukiwany z organizmu, jeżeli pijemy duże ilości kawy. Niedobory magnezu mogą wpływać na zaburzenie pracy układu nerwowego, jak również na pojawienie się skurczy i drżenia mięśni. Nie jest jednak zalecane nadmierne spożywanie magnezu, które także może skutkować biegunką lub odwodnieniem. Jeśli jednak nie skarżymy się na problemy z nerkami, to nawet w dużych ilościach magnez powinien być odpowiednio odprowadzany z naszego organizmu. Magnez nie tylko wspomoże prawidłową pracę naszego serca, ale i obniży stężenie lipidów, czy cholesterolu w krwiobiegu.

Dostarczanie magnezu do organizmu

Magnez najlepiej dostarczać naszemu organizmowi w jedzeniu. Inną możliwością jest zażywanie naturalnych suplementów diety.  Warto również zadbać o to, by pite przez nas wody były wysoko zmineralizowane, dzięki czemu podczas treningu i w upalny dzień będziemy na bieżąco uzupełniać niedobory. Warto zażywać magnez bezpośrednio po treningu lub tuż przed snem. Dbajmy o zażywanie magnezu, a będziemy czuć się dobrze.