Serce jest niezwykle ważnym mięśniem w naszym organizmie. Należy go wzmacniać i w szczególny sposób się troszczyć. Serce lubi aktywność fizyczną, dlatego warto wiedzieć w jaki sposób trenować aby utrzymać je w nienagannym stanie i nie narazić na choroby.

Serce – silnik w organizmie

Serce pełni kluczową rolę w całym naszym organizmie. Nasze ciało potrzebuje go aby żyć. To właśnie dzięki jego pracy cały organizm otrzymuje tlen. Bez serca nie może funkcjonować mózg ani też inne narządy. Warto więc wiedzieć, że to od prawidłowej pracy serca zależy nasze zdrowie, doskonałe funkcjonowanie każdego dnia, a przede wszystkim życie.

Serce nie lubi siedzącego trybu życia

Aby zadbać o serce nie można prowadzić siedzącego trybu życia. Dzieje się tak dlatego, że to właśnie zbyt mała aktywność fizyczna sprawia, że pojawiają się problemy z układem krążenia. Niestety to ryzyko staje się coraz większe wraz z biegiem czasu. Dodatkowo negatywnie oddziałują na nasze serce także inne czynniki:

  • palenie tytoniu,
  • cukrzyca,
  • cholesterol
  • nadciśnienie

Te elementy połączone wraz z brakiem ruchu i aktywności fizycznej sprawiają, że może dojść do martwicy mięśnia sercowego. Organ ten powinien więc pracować poprawnie, a my powinniśmy właściwie o niego zadbać.

Zacznij uprawiać sport

Jak dowodzą badania już po około 2 miesiącach regularnego treningu odczuwalne jest lepsze tętno serca i jego prawidłowa praca. W takim przypadku tętno spoczynkowe cechuje się wartością 20 % niższą, co sprawia, że forma wraca do zdrowia. Pamiętać jednak należy, aby trening prowadzić z umiarem. Jeśli nigdy nie ćwiczyłeś, bądź też miałeś bardzo długą przerwę w sporcie nie możesz zaczynać od agresywnych, długich i trudnych treningów. Serce nie lubi zbyt dużego wysiłku fizycznego. Aktywność powinna więc być prowadzona z umiarem. Warto spacerować, jeździć na rowerze, czy też korzystać z basenu. Uzbrój się w cierpliwość i czekaj na efekty.