Lato, to nie tylko czas upragnionych wakacji i urlopu. To również okres ogromnych upałów. Wysokie temperatury sprzyjają opaleniźnie, ale nie apetytowi. Co zatem jeść w czasie wysokich temperatur?

Korzystaj z dobrodziejstw natury

Lato, to czas, kiedy mamy ogromny wybór świeżych warzyw i owoców. Truskawki, maliny, arbuzy, brzoskwinie, borówki, to owoce, które uwielbiamy. Warto je jeść, gdyż nie tylko zaspokajamy nimi głód, ale i nawadniamy nasz organizm. Jeśli chodzi o warzywa, to tu dominuje m.in.: kalafior, fasolka szparagowa, bób i wiele innych. Warzywa te można przyrządzić na wiele sposobów, dzięki czemu smakują wyśmienicie.

Jeśli decydujesz się na zupę, to jeśli masz możliwość, warto przyprawić ją świeżymi ziołami z ogródka. Zawsze dobrym rozwiązaniem są też chłodniki i zupy owocowe na zimno.

Wakacje, to czas, gdzie szczególnie wieczorami chętnie organizujemy grilla ze znajomymi. W czasie upałów jednak potrawy ciężkostrawne, zawierające dużą ilość tłuszczu są niewskazane. Najlepiej przyrządźcie więc chude mięso, w szczególności drób z dodatkiem sałatki ze świeżych pomidorów i ogórków. W porze letniej koniecznie ogranicz jedzenie typu fast food. Na śniadanie najlepsze są twarożki i chude wędliny. Podobnie jak w przypadku wszystkich pór roku, tak i latem powinniśmy przestrzegać zdrowych i regularnych posiłków.

Uważaj co pijesz

Gdy za oknem mamy afrykańskie upały, najlepsza okazuje się mineralna woda. Jednak jeśli chcemy od niej odpocząć możemy zastąpić ją chłodnym kefirem, maślanką, lub naturalnym jogurtem do picia. Czarną herbatę najlepiej zastąpić białą, zieloną, lub owocową. Unikaj raczej kolorowych napojów gazowanych, w tym szczególnie coli i sztucznie dosładzanych soków, gdyż same w sobie stają się ciężkostrawne. Samo picie w czasie lata jest niezwykle ważne, gdzie powinniśmy pić minimum dwa litry wody dziennie.

Letnie wieczory, to także okazja, to napicia się alkoholu. Z nim jednak szczególnie należy uważać. Przy wysokich temperaturach picie w nadmiarze wyskokowych trunków może okazać się tragiczne w skutkach, gdyż oddziałuje na nasz organizm zdecydowanie szybciej. Pamiętajmy więc, by pić alkohol w małych ilościach, nie na pusty żołądek.

A co z lodami?

Jak dobrze wiemy, w czasie wakacji kochamy je jeść. Nie jest to zabronione, jeśli spożywamy je w umiarkowanych ilościach, bez dodatków sosów, karmelów, czy czekolady. Zwróć uwagę także jakie lody kupujesz. Po kupnie najlepiej od razu je spożyć, lub włożyć do zamrażalnika, lody kilkukrotne mrożone mogą nam zaszkodzić.

Dieta i dziecko

Pora letnia przez swoje menu może okazać się doskonałą okazją do zrealizowania diety. Pamiętajmy jednak, że każda dieta powinna być podparta aktywnością fizyczną. W tym wypadku najlepszym rozwiązaniem okazuje się pływanie, i wszelkiego rodzaju sporty wodne.

Wakacje, to także czas, dzięki któremu możesz przekonać swoją pociechę do warzyw i owoców poprzez podanie mu zupy owocowej, a jako słodki deser – sałatkę owocową.