Okres dojrzewania to bardzo ważny czas w życiu każdego, młodego człowieka. Zmienia się nie tylko osobowość, ale przede wszystkim ciało, które rozwija się każdego dnia. To właśnie w wieku nastoletnim należy więc zadbać o to, by nie zabrakło zdrowego ruchu i działania, które zminimalizują ryzyko np. wad postawy. Niestety dziś mamy z tym coraz większy problem…

Zwolenia z WF-u

Niestety rodzice z różnych, często nieokreślonych przyczyn zwalniają swoje nastoletnie pociechy z zajęć wychowania fizycznego. Tymczasem jest to duży błąd, gdyż sport w tym wieku nie tylko poprawia kondycje i samopoczucie, ale i kształtuje charakter, gdzie uczy m.in. pracy zespołowej. Nie bez powodu więc każdego roku mamy mnóstwo kampanii, gdzie znani sportowcy zachęcają młodzież, by nie rezygnowały z lekcji WF-u.

Czas wolny przed komputerem

Komputer, telewizja, czy konsola. Nastolatki zdecydowanie wolą taką formę spędzania wolnego czasu od aktywności fizycznej. Przekłada się to na siedzący tryb życia, który często jest przyczyną otyłości. Problem z nadwagą u nastolatków może mieć poważne skutki, w tym m.in. zwiększone ryzyko cukrzycy, chorób serca, układu krążenia, czy problemów z nadciśnieniem. Nie ćwicząc osłabia się również kondycja i odporność na infekcje.

Zdrowy wypoczynek

Kolejną kwestią jest zdrowy wypoczynek w czasie snu. Warto wówczas sięgnąć po poduszki ortopedyczne do spania. Odciążając kręgosłup pozwalają na zachowanie jego naturalnej krzywizny bez względu na ułożenie ciała. W przypadku nastolatków minimalizuje się ryzyko wielu schorzeń, w tym wad postawy.

Odpowiednia dieta

Każdy sportowiec powie, że kluczem doskonałej sylwetki są ćwiczenia i odpowiednia dieta. W przypadku nastolatków należy zwrócić uwagę, by nie zabrakło w niej białka, które jak wiemy jest podstawowym budulcem mięśni i kości. Najwięcej jego naturalnego źródła znajdziemy w takich produktach jak: mleko, sery, jajka, jogurt naturalny, czy gotowane mięso.