O tym, że owoce i warzywa są zdrowe nie trzeba chyba nikomu mówić. Ich właściwości dobroczynne dla organizmu człowieka są znane już od tysięcy lat. Owoce i warzywa na stołach pojawiły się już u zarania dziejów ludzkich. Obecnie nie ma chyba wielu kultur, gdzie nie były by wykorzystywane.

Surowe i przetworzone

Warzywa i owoce można podawać na wiele sposobów – surowe lub przetworzone. Wchodzą w skład wielu potraw. Najlepsze jednak działanie mają w postaci nieprzetworzonej, choć niektóre z nich wymagają ugotowania lub podgrzania. Warzywa i owoce muszą wchodzić w skład naszej codziennej diety. Są one źródłem cennych witamin. Najczęściej są to witaminy C, prowitamina A, oraz kwasu foliowego, który jest niezbędny dla odpowiedniej gospodarki hormonalnej szczególnie u kobiet.

Źródła witamin

Nie należy również zapominać, że warzywa i owoce to cenne źródło wapnia, potasu, magnezu oraz sodu. Można powiedzieć, że dają one siłę ludzkim mięśniom. Szczególnie o tym powinni myśleć, ci, którzy chcą budować swoją masę mięśniową. Do ich diety powinny wejść zielone warzywa takie jak szpinak, zielony groszek, brokuł, czy też szparagi. Zawierają one spore ilości witamin z grupy B oraz magnez, bez którego trudno sobie wyobrazić budowę mięśni. O warzywach i owocach powinni pomyśleć również ci, którzy walczą z wagą. To właśnie one mogą dostarczyć potrzebnej energii naszemu organizmowi, bez konieczności podjadania, co może uchronić przed nadmiernym przyborem wagi. Warzywa i owoce są niezbędne dla naszego organizmu, warto tylko znaleźć odpowiednią formę ich podania.