Wiele osób na diecie omija szerokim łukiem banany. Nie wiedząc czemu, ponieważ nie są one bardzo kaloryczne – jeden banan to tylko 150 kcal. A przecież zapewnia uczucie sytości na długo, poza tym jest skarbnicą zdrowia.

Mało kto wie, że banany posiadają właściwości odchudzające. Ponadto są źródłem szybko usuwanego błonnika oraz potasu. Pierwiastek ten odgrywa ważną rolę w budowaniu tkanki mięśniowej. Zawartość skrobi daje uczucie sytości. Ciekawym składnikiem bananów są cukry probiotyczne, które regulują prace jelit, a w szczególności:

  • zmniejszają procesy gnilne

  • zwiększają przyswajalność witamin i substancji mineralnych

  • zapobiegają zaparciom

  • wspomagają odbudowę flory jelitowej

Banany są źródłem witamin B oraz C, jak również „hormonów szczęścia” mianowicie dopaminy i serotoniny.

Bardzo popularna stała się ostatnio Banana Morning Diet, która u wielu osób okazała się skuteczna. Ciekawszym pomysłem niż dwa banany na śniadanie jest smaczny koktajl, który przygotujesz w kilka chwil!

Przepis na koktajl odchudzający:

  • 1 pomarańcza

  • 1 banan

  • 1 łyżka oleju kokosowego

  • pół szklanki serwatki

  • 2 łyżki zmielonego siemienia lnianego

  • ćwierć łyżki zmielonego imbiru

Przygotowanie jest niezwykle proste – wystarczy zblendować całość i wypić na pierwsze śniadanie. Zapewniamy, że koktajl jest przepyszny!