Jeżeli nie jesteś zadowolony ze kształtu swego ciała i chcesz je zmienić, z całą pewnością powinieneś zastosować kilka najważniejszych wskazówek.

  1. Oszacuj przemianę metaboliczną swego organizmu

Przemiana materii to tyle ile potrzebuje nasz organizm każdego dnia kalorii. Tylko to sprawia, że zapotrzebowanie naszego organizmu będzie w pełni spełnione. Jeśli zlekceważysz tą zasadę narazisz się na utratę masy mięśniowej, a jednocześnie w organizmie odkładać się będą niepotrzebne kilogramy. Takie spowolnienie metabolizmu będzie skutkować efektem jojo.

  1. Pięć lekkich posiłków w ciągu dnia

Trzy posiłki dziennie jedzone w ciągu dnia, to zbyt mało, dlatego warto jeść pięć razy dziennie lekkie posiłki, które powinny mieć około 300 kalorii. Konsekwencją jedzenia trzech posiłków w ciągu dnia może być wieczorne podjadanie, napady głodu i sięganie po ciężkie i trudne do strawienia produkty. Takie zachowanie jest bardzo prostą drogą do otyłości.

  1. Odpowiednie rozplanowanie posiłków

Okazuje się, ze istotne w zachowaniu smukłej sylwetki jest adekwatne rozplanowanie posiłków. Tym samym śniadanie powinniśmy zjeść w ciągu 45 minut po wstaniu rano z łóżka. Kolejne posiłki należy spożywać co 3 godziny. Istotne jest to, aby nie przekraczać 4 godzin pomiędzy kolejnymi posiłkami, ponieważ zostanie spowolniony nasz metabolizm. Dzięki takiemu rozplanowaniu posiłków nie będą nękać cię przekąski, zwłaszcza te wysokokaloryczne.

  1. Jedzenie bez tłuszczu

Potrawy, które jesz każdego dnia powinieneś przygotowywać bez tłuszczu. Najlepszym rozwiązaniem jest gotowanie ich na parze bądź też piecz w piekarniku. Doskonałym sposobem jest również użycie szybkowaru lub pieczenie mięsa w folii.

  1. Ostrożnie z owocami

Owoców nie należy podjadać pomiędzy posiłkami. Nie tylko zawierają one ogromną ilość witamin i minerałów, ale również mają sporo cukru, co sprawia, że są wysokokaloryczne. Owoce trzeba więc w czasie diety również ograniczyć.

  1. Alkohol NIE odchudza

Alkohol to ogromna dawka kalorii i jest to zdecydowanie najgroźniejszy wróg naszej sylwetki. Nie powinniśmy pić alkoholu w czasie diety odchudzającej, ponieważ zostanie ona z całą pewnością zmarnowana.