Sezon na owoce i warzywa jest w pełni. Możemy znaleźć bardzo wiele różnych wartościowych produktów w bardzo dobrych cenach. Dzięki temu uzupełnimy wszelkie niedobory witaminowe. Przyjrzymy się dzisiaj właściwościom fasolki szparagowej, która nie zawsze jest przez wszystkich doceniana. Szkoda, ponieważ jest ona źródłem wielu witamin oraz składników odżywczych. Jest bogata w kwas foliowy oraz błonnik.

Dla kogo fasolka?

Świetnie sprawdzi się u osób, które są na diecie i starają się zrzucić zbędne kilogramy. Jest też niezbędnym elementem w diecie osoby chorej na cukrzycę. Nie posiada wielu kalorii, posiada również niski indeks glikemiczny. Jej właściwości zostały docenione w Ameryce Środkowej oraz Południowej, gdzie też hoduje się ją od 7000 lat. Do Europy dotarła dzięki hiszpańskim żeglarzom w XVI w. Szybko starała się popularna we Francji. W Polsce mamy dostęp do dwóch rodzajów: żółtej oraz zielonej. Ta pierwsza zawiera duże ilości potasu oraz fosforu. Druga jest bogata w kwas foliowy oraz witaminy A. Jest więc świetna dla cukrzyków i osób, które mają problemy z niedoborem żelaza. Dodatkowo zielona odmiana zawiera duże ilości witaminy C, E i A. Obie odmiany zawierają silne przeciwutleniacze – flawonoidy, chroniąc tym samym nasz organizm przed wolnymi rodnikami. Dzięki temu zmniejsza się szansa na wystąpienie komórek rakowych w naszym organizmie, jak również spowalniają się procesy starzenia się.

Błonnik w fasoli

Dzięki zawartości błonnika wspomaga procesy trawienne. Osoby, które zmagają się z zaparciami powinny włączyć do swojej diety fasolkę szparagową. Zawiera mangan, który wspomaga nasz organizm w lepszym wchłanianiu się składników odżywczych z pokarmu, głównie witamin z grupy B, E oraz magnezu. Dzięki zawartości witaminy C oraz beta-karotenu zmniejsza się ryzyko na zachorowanie na raka jelita grubego. Nie zaleca się jedzenia fasolki osobom otyłym oraz cierpiącym na schorzenia układu pokarmowego, gdyż może wywoływać wzdęcia. Kwas foliowy, potas, przeciwutleniacze, witaminy z grupy B, magnez oraz ryboflawina wspomaga pracę układu krążenia, dzięki czemu zapobiega udarowi móżgu.