Kto z nas wie czym jest semolina? I przede wszystkim, kto z nas z niej korzysta w swojej kuchni? No właśnie. Semolina może być zarówno mąką jak i kaszą. Otrzymuje się ją z pszenicy durum. Ma bardzo dużo różnych właściwości, które wpływają korzystnie na nasze zdrowie. Jej prozdrowotne właściwości z pewnością docenią lub powinny docenić osoby, które cierpią na cukrzycę, problemy z układem trawienia oraz układem krążenia. Ale jakie ma tak naprawdę właściwości? Jest wykorzystywana do produkcji kuskusu oraz makaronu.

Zamiennik mąki

Semolina jest zdrowszym zamiennikiem zwyklej mąki pszennej, o czym warto pamiętać. Jest dobrym źródłem węglowodanów, błonnika oraz białka, zawiera także fosfor, miedź, magnez, witaminę B1, żelazo, foliany oraz kwas pantotenowy. Dodatkowo istotną informacją jest to, że produkty zrobione z semoliny mają zdecydowanie niższy indeks glikemiczny niż te, które są przygotowane ze zwykłej mąki pszennej. Zawiera gluten, jednak czasem osoby cierpiące na celiakię ją tolerują. Jakie są zatem jeszcze jej właściwości? Podsumujmy.

Właściwości zdrowotne

Semolina wpływa pozytywnie na nasz układ trawienia, zwiększa uczucie sytości dzięki temu, że zawiera duże pokłady błonnika, wspomaga regenerację mięśni, ma pozytywny wpływ na układ krążenia, wzmacnia ściany naczyń krwionośnych oraz obniża ciśnienie tętnicze krwi, wpływa także korzystnie na tworzenie się oraz funkcjonowanie czerwonych krwinek, a także metabolizm tłuszczu, obniża również poziom glukozy we krwi, co jest istotne dla cukrzyków, poprawia funkcję nerek i wpływa korzystnie na układ nerwowy. W kuchni jest używana do produkcji kaszy kuskus, makaronu, naleśników, omletów, placuszków, ciast, ciast na pizzę oraz bułeczek.