Za prawidłową masę ciała przyjmuje się BMI (Body Mass Index) mieszczące się w granicach 18,5 do 24,99. Wartość tą oblicza się, dzieląc masę ciała w kilogramach przez wzrost w metrach, podniesiony do kwadratu. Brzmi skomplikowanie, jednak jest to jedna z prostszych i szybszych metod na sprawdzenie własnej masy ciała. Chociaż liczby mówią same za siebie, nie podpowiadają, w jaki spobób osiągnąć wymarzoną wagę i figurę. Jak zatem tego dokonać?

Odpowiednia waga i wymarzona figura

Odpowiednia waga i proporcjonalna sylwetka są skutkiem ubocznym połączenia wielu czynników. Jednym z nich jest sposób odżywiania się. Osoby walczące o utratę wagi wiedzą, że krótkotrwała, restrykcyjna dieta, choć daje szybkie rezultaty, prowadzi do wielu problemów, takich jak zaburzenia odżywiania, wycieńczenie organizmu czy brak sił witalnych, a w efekcie bardzo często do ponownego wzrostu wagi, nie rzadko z nawiązką. Aby w zdrowy sposób utracić zbędne kilogramy, należy na stałe zmienić nawyki żywieniowe. Wzbogacić dietę o warzywa i owoce, chude mięso czy pełnoziarniste pieczywo.

Dla wypracowania pięknej, smukłej sylwetki niezbędny jest również wysiłek fizyczny. Umiarkowany, ale regularny. Dostosowany do możliwości organizmu. Doskonałą aktywnością jest na przykład pływanie, nordic walking czy ćwiczenia aerobowe.

Uzyskanie i utrzymanie prawidłowej wagi oraz ładnej sylwetki wymaga czasu, wysiłku, a i niejednokrotnie wielu wyrzeczeń. Warto jednak podjąć ten trud, aby móc cieszyć się dobrym zdrowiem, sprawnością, siłą i dobrym samopoczuciem.