Potas to jeden z głównych minerałów, których nie powinno zabraknąć w ludzkim organizmie. Należy jednak zauważyć, że zarówno zbyt mała jak i zbyt duża ilość potasu może być dla człowieka groźna. Tym samym nie tylko należy zadbać, aby w codziennej diecie ów potas był obecny, ale także aby nie było go zbyt wiele. Jedną z głównych ról tego minerału jest wspomaganie prawidłowej pracy ludzkiego serca. Poza tym ma on także bardzo duże znaczenie w kontekście zapobiegania występowaniu różnych obrzęków.

Zapotrzebowanie na potas

Średnie zapotrzebowanie na potas wynosi od 2000 do 3000 mg na każdy dzień. Jego dostarczenie do organizmu nie jest niczym trudnym, gdyż minerał ten znajduje się w bardzo wielu produktach, które spożywamy i które są powszechnie dostępne. Większą uwagę zatem należy przyłożyć do tego, aby owego potasu nie dostarczać sobie w zbyt dużych ilościach, aby go nie przedawkować. Między innymi możemy go spotkać chociażby w soi, w chrzanie, soczewicy, pietruszce, białej fasoli, figach, melonie, awokado, rodzynkach, czarnych porzeczkach, mleku, jajkach czy też w jogurcie. Potas znajduje się także w rybach oraz w mięsie, a więc tak naprawdę jest on wszechobecny.

Zarówno zbyt duża jego ilość dostarczana do organizmu jak i zbyt mała będzie skutkować określonymi niepożądanymi zachowaniami, a tym samym po pewnym czasie będzie to odczuwalne. Występujące objawy zasadniczo nie wskazują jednoznacznie na niewłaściwy poziom potasu i tym samym aby rozwiać wszelkie wątpliwości, należy wykonać odpowiednie badania z krwi.