Kiedy przechodzimy na dietę liczą się dla nas przede wszystkim jak najszybsze rezultaty. Chcemy też aby dieta nie wiązała się ogromnymi wyrzeczeniami. I choć zazwyczaj musimy zmienić swoje nawyki żywieniowe, często zadajmy sobie pytanie – co z tym mięsem? Jak się okazuje w przypadku każdej diety nie tylko ważny jest sam gatunek mięsa, ale i sposób w jaki je przyrządzamy.

Jakie mięso najlepsze i najzdrowsze?

Dominuje tu drób, w szczególności pierś z kurczaka. Drób jest istotny, gdyż zawiera między innymi magnez, fosfor, cynk, potas i żelazo. Te wartości pomagają nam zarówno w walce ze stresem, poprawiają pracę nerek, czy regulują ciśnienie krwi. Drugie pod względem zdrowotności jest mięso z indyka. A co z tak zwanym mięsem czerwonym? Wielu uważa, że zarówno wieprzowina, jak i wołowina są mięsem pozbawionym wartości odżywczych, co okazuje się nie prawdą. Zarówno jeden, jak i drugi gatunek mięsa zawierają potrzebne dla organizmu żelazo i witaminy z grupy B. Oprócz wspomnianych pozycji warto jeść między innymi: mięso z królika, czy dzika.

Czego jeść się nie powinno?

Przede wszystkim trzeba wyeliminować wszystko, to co tłuste. Jako ciekawostkę warto dodać, że to właśnie tłuszcze są składnikiem, które najbardziej pobudzają nasze kubki smakowe. Zatem na pierwszy plan wysuwają się kiełbasy i parówki. Następnie w kolejce stoi karkówka, mielonki i szynki, w szczególności te wędzone. Dodajmy, że różnica między kiełbasą śląską, a piersią z kurczaka wynosi ponad dwieście kalorii!

Grunt, to odpowiednie smażenie

Dlatego jeśli masz wybór – smażyć na oleju, lub maśle, smaż na oleju. Najlepiej jednak, gdy możesz smażyć na przykład w folii aluminiowej. W dietetycznym smażeniu może pomóc nam zakup patelni teflonowej, czy grill elektryczny. Jeśli smażysz udko z kurczaka, warto zdjąć zewnętrzną skórę, która zwykle zawiera dużą ilość tłuszczu.

Grill z głową

Zbliżają się wakacje, a to pora, gdzie chętnie organizujemy wieczorne grille ze znajomymi. Co zatem zrobić, by pozwolić sobie na odrobinę przyjemności nie szkodząc swojej diecie? Jak się okazuje, nie musimy dokonywać radykalnych, a wystarczy jedynie zmienić kilka przyzwyczajeń. Najważniejszy jest odpowiedni czas grillowanych potraw, za długo stają się przepieczone, przez to stają się niezdrowe. W przypadku dietetycznego grillowania warto też zrezygnować z tak zwanych jednorazowych tacek na których osadzają się ciężkostrawne resztki. Jeśli chodzi o grillowane mięso, tu ponownie najlepiej zdecydować się na pierś z kurczaka. Zwracaj też uwagę na przyprawy do grilla, by nie zawierały sztucznych konserwantów.

A może tak warzywa i owoce?

Z grilla? Owszem. Nie tylko są dietetyczne, ale i odpowiednio przyprawione pyszne. Papryka, bakłażan, cukinia, cebula, pieczarki, czy pomidory. Co do owoców – najbardziej popularne na grilla, to banany, brzoskwinie, ale niektórzy proponują też eksperyment z truskawkami. Zatem co byście powiedzieli na szaszłyk składający się nie z mięsa, a warzyw i owoców? A może te trzy składniki zgrabnie ze sobą połączyć?