Regularnie trenujesz? Chcesz aby twoje wysiłki nie poszły na marne? Dobierz adekwatną dietę, dzięki której efekt ćwiczeń będzie o wiele lepszy. Przedstawiamy najlepsze menu które należy jeść przed i po treningu.

Co jeść przed treningiem?

Jeśli chcesz zacząć trening, powinieneś sięgnąć po taki posiłek w jakim będą przeważać produkty cechujące się niskim indeksem glikemiczny. Dzięki temu sposobowi unikniesz gwałtownego skoku poziomu cukru we krwi, a potem równie szybkiego jego spadku. Jeśli posiłek cechuje się indeksem około 15 wówczas to następuje powolny i stopniowy wzrost glukozy, dzięki czemu nasz organizm przed długi czas zachowuje energię, jaka potrzebna jest w czasie wykonywania treningu. Tym samym nie odczujesz nadmiernego zmęczenia, a także nie będziesz miał kłopotów z koncentracją.

Posiłki przed treningiem muszą cechować się niską zawartością tłuszczów, a także błonnika. Dzięki temu twój organizm będzie je doskonale tolerował.

Przed treningiem można zjeść:

  • kubek jogurtu naturalnego z dodatkiem orzechów
  • szklankę truskawek, malin, jeżyn bądź też innych owoców leśnych
  • owsiankę
  • kaszę jaglaną

Po jakie posiłki warto sięgnąć po treningu?

Jeśli właśnie zakończyłeś trening i czujesz że jesteś głodny, również warto spożyć konkretne posiłki. W takiej sytuacji znakomicie sprawdzą się  produkty o wysokim indeksie glikemicznym, które to bardzo szybko  są przyswajane przez organizm. Jeśli trenowałeś intensywnie musisz naładować swój organizm kolejną porcją energii, uzupełnić zapasy glikogenu w mięśniach. Taki posiłek warto zjeść najpóźniej po dwóch godzinach od zakończenia treningu.

Po treningu należy uzupełnić niedobory białek, albowiem to w dużej mierze z nich zbudowany jest nasz organizm. Wysiłek fizyczny sprawia, że zwiększa się nasz metabolizm, a przez to wzrasta również zapotrzebowanie na białko. Sięgnij więc po produkty takie jak:

  • twaróg,
  • jogurt,
  • mleko,
  • chude mięso i ryby,
  • jaja,
  • soja,
  • warzywa strączkowe

Możesz pozwolić sobie również na makaron razowy, brązowy ryż czy też pierś z indyka z fasolką szparagową. Dzięki takim posiłkom szybko odzyskasz energię.