Lato tuż, tuż, dlatego powinniśmy skupić się na właściwym przygotowaniu do niego. Podstawą jest dieta, która w letnich, gorących miesiącach musi być idealnie skomponowana, aby nasz organizm mógł poprawnie funkcjonować. Dowiedz się, jak powinna wyglądać letnia dieta.

Latem łatwiej się odchudzać

Letnia dieta powinna składać się z białka, nienasyconych tłuszczów, a także węglowodorów. Naturalnie nie może w niej zabraknąć również witamin oraz minerałów. warto również wiedzieć, że latem odchudzanie jest o wiele łatwiejsze, ponieważ nasz organizm samodzielnie broni się przed zbyt dużą ilością kalorii. Tym samym dieta nie wymaga niemalże żadnych poświęceń, mniej jemy, mniej odczuwamy głód, wystarczy tylko sięgnąć po owoce i warzywa i trochę więcej się ruszać.

Letnia dieta jest nie tylko skuteczna, ale również przyjemna. Świeże warzywa i owoce są tuż na wyciągnięcie ręki a upał sprawia, że o wiele łatwiej możesz zapanować nad apetytem. Jak odchudzać się skutecznie w czasie lata?

Białko – w mniejszej ilości

Naturalnie wiadomo, że białko stanowi zapasowe źródło dla naszej energii, jeśli w organizmie wyczerpią się zasoby węglowodanów. Jednak zbyt duża ilość białka to dodatkowe kilogramy, dlatego spożywać je należy w mniejszych ilościach. Najlepsze jest białko roślinne, które nie zawiera tłuszczu a ma bardzo dużo błonnika. Wybierz więc:

  • Chude mleko
  • Jogurty bez dodatku cukru
  • Mięso drobiowe
  • Cielęcinę
  • Fasolę
  • Ryby

Jedz owoce i warzywa

Owoce i warzywa są niskokaloryczne, a dodatkowo są skarbnicą witamin, minerałów, błonnika, czy też skrobi. Warto wiedzieć, że są one także bogatym źródłem antyoksydantów, czyli witamin C i E, beta-karotenu , a tym samym zapewniają naszej skórze zdrowy wygląd oraz chronią przed chorobami cywilizacyjnymi. Sięgnijmy zwłaszcza po produkty lekkostrawne i te które mają w sobie wiele witaminy C. Są to:

  • Brokuły
  • Kapusta
  • Marchew
  • Kabaczek
  • Truskawki
  • Owoce cytrusowe
  • Dynia
  • Buraki
  • Brukselka
  • Porzeczki
  • Pietruszka

Znaczną ilość owoców można jeść niemalże do woli, bez żadnych ograniczeń, z wyjątkiem kilku, ponieważ mają nieco więcej kalorii. Są to:

  • Winogrona
  • Mandarynki
  • Czereśnie
  • Banany
  • Awokado
  • Wiśnie

Warto jeść zarówno warzywa jak i owoce na surowo ale także w postaci soków, najlepiej własnoręcznie wyciśniętych w wyciskarce. Jeśli wypijemy w ciągu dnia trzy szklanki soku będzie to równe spożyciu około półtora kilograma owoców oraz warzyw w ciągu dnia.

Owocowa dieta sprawi, że nie tylko schudniemy, będziemy czuć się lepiej, ale także dieta będzie przyjemna i bez żadnych wyrzeczeń.