Jedną z popularnych diet odchudzających jest dieta kopenhaska. Jest to ściśle ustalony jadłospis na trzynaście dni. Jest to bardzo rygorystyczna dieta, która nie dopuszcza żadnych od niej odstępstw, gdyż grozi to niepowodzeniem. Jak przy większości diet, nie wolno w jej trakcie spożywać żadnego alkoholu oraz uwielbianych przez wszystkich słodyczy. Należy również unikać produktów zbożowych. Należy bezwzględnie przestrzegać godzin posiłków, których jest przewidziane tylko trzy. Nie jest to dieta idealna dla ludzi lubiących długo spać, gdyż śniadanie musi być zjedzone między ósmą a dziewiątą rano, obiad natomiast między dwunastą a czternastą, kolacja przed osiemnastą. I tak przez trzynaście kolejnych dni.

Zakazy w diecie

Obowiązuje całkowity zakaz podjadania między posiłkami oraz dodawanie innych produktów niż zostały przewidziane. Każdorazowe odstępstwo wymaga rozpoczęcia diety od początku. Wymagane jest natomiast picie co najmniej półtora litra wody mineralnej dziennie bez żadnych dodatków słodzących czy wzbogacających smak. Aby uniknąć efektu jo- jo po zakończeniu diety dobrze jest przejść na niskokaloryczną dietę. Dietę kopenhaską można powtórzyć dopiero po dwóch latach od jej ostatniego zastosowania, gdyż jest to dieta bardzo restrykcyjna. Pomimo tego, ze skutecznie pomaga w walce z nadprogramowymi kilogramami, to nie brak w niej skutków ubocznych. Proponowane składniki zupełnie nie pokrywają dziennego zapotrzebowania na składniki odżywcze, jest uboga w witaminy, składniki mineralne i złożone węglowodany.

Kontrowersyjna dieta

Ze względu na to jest to jedna z bardziej kontrowersyjnych diet. Jej głównymi zaletami jest to, że szybko można pozbyć się zbędnych kilogramów, jest tania oraz nie wymaga większego wysiłku, a wymaga silnej woli. Wad jest zdecydowanie więcej: jest przeznaczona tylko dla ludzi zupełnie zdrowych, towarzyszy jej ciągłe uczucie głodu, jest monotonna, powoduje ogólne osłabienie, zmniejsza poziom glukozy znacznie poza wymagane minimum oraz może powodować problemy z pamięcią i koncentracją.