Jogging to sport, który często i chętnie uprawiamy. Jednakże każdy biegacz musi nie tylko intensywnie trenować, ale także wybrać dla siebie idealną dietę. Nie musi być ona rygorystyczna, lecz odpowiednio i optymalnie dobrana, aby spełniała potrzeby naszego organizmu.

Przede wszystkim warto z naszej diety wykluczyć produkty, jakimi są:

Z kolei na ich miejscu z całą pewnością powinny pojawić się produkty, jakimi są:

  • Owoce
  • Warzywa
  • Pełnoziarniste pieczywo
  • Chude mięso
  • Ryby

Zbilansowana dieta każdego biegacza powinna być także bogata w węglowodany o średnim i niskim indeksie glikemicznym. Jeśli chcemy, aby nasza dieta była po prostu zdrowa, powinna zawierać mniej więcej 1600 kalorii. Należy także pamiętać, aby zmienić nieco technikę przygotowywania posiłków. Warto gotować przyrządzane potrawy na parze a także piec w piekarniku. Należy też przede wszystkim unikać ich smażenia. Jeśli nasze dania przygotowujemy w ten właśnie sposób zachowują największą ilość wartości odżywczych a także niezwykle istotnych dla organizmu i jego prawidłowego funkcjonowania antyoksydantów.

W codziennym menu każdego biegacza powinno znaleźć się, więc, około:

  • 157 gramów węglowodanów
  • 27 gramów błonnika
  • 88 gramów białka
  • 76 gramów tłuszczu

Prawidłowo ułożone menu

Każdy biegacz powinien pamiętać, że to śniadanie stanowi podstawę prawidłowej diety, albowiem dostarcza potrzebnej energii. Warto jeść, więc na śniadanie zdrowe produkty, jak na przykład; jaja, chleb pełnoziarnisty, szpinak, czy też melon. Na drugie śniadanie można sięgnąć po jogurt, bądź też kanapkę z miodem. Na obiad z kolei świetna jest sałatka z kurczaka, ryż, oraz wszelkiego typu surówki. Polecane są także zupy w każdej postaci. Na podwieczorek powinniśmy sięgnąć po pomidory, ogórki, oraz białka. Na kolację idealna będzie ryba, na przykład pieczony łosoś. Produkty te stanowią jedynie przykład, lecz pamiętać należy, że dieta aktywnej osoby powinna być ściśle dobrana do potrzeb jej organizmu.