Białko w sporcie to bardzo ważnym element żywieniowy, ponieważ zawiera ono różne aminokwasów.  Dla sportowca jest najważniejsze białko pełnowartościowe. Są to przede wszystkim produkty takie jak: mleko, jaja, przetwory mleczne, ryby, przetwory mięsne. Dużą ich zawartość także zawierają rośliny strączkowe, które także są polecane dla sportowców do spożywania.

Idealne dla sportowca

W sporcie białko pełni bardzo ważną i istotną rolę, a więc z produktów mlecznych czy innych zawierających białko, powinniśmy wybrać te, które mają jak najwięcej tego zalecanego białka w produkcie a jak najmniej węglowodanów i tłuszczów. Każdy, kto uprawia sport powinien także spożywać dużą ilość mięsa wołowego, którym jest dużo żelaza, cynku, witaminy B12 i oczywiście białka. Z czerwonego mięsa powinno się zrezygnować, a raczej zastępować rybami i białym mięsem.

Na pierwszym miejscu energia

Dla sportowca jest to białko bardzo ważne, ponieważ często ich sport wymaga dużej aktywności fizycznej, co powoduje duże zużywanie energii. Białko jest odpowiedzialne za układ i rozwój mięśni, struktur tkanki łącznej a także czynności hormonów peptydowych białka enzymatycznego, co wszystko odpowiada za równowagę wodno-elektrolitową oraz kwasowo-zasadową organizmu sportowca. Każdy sportowiec zależnie od wykonywanego sportu potrzebują inną wartość białka dla organizmu. Najlepiej nie patrzeć na rówieśników i ich zapotrzebowanie, chociaż wykonujemy ten sam sport, lecz indywidualnie, bo jest to uzależnione od wielu czynników, a przede wszystkim od tego, czego potrzebuje nasz organizm.

Sportowiec bez tego białka traci na sile, a więc najlepiej pamiętać o jego dużej zawartości w organizmie dla lepszej formy, kondycji i doskonałego samopoczucia. Nie tylko zawodowcy i profesjonaliści powinni skusić się na taką właśnie dietę, ale także amatorzy, którzy ćwiczą w celach rekreacyjnych.