Lato, gorący piasek, woda, słońce i ja… Idealny, ze szczupłą figurą. Marzenie każdego z nas które przychodzi zawsze wtedy, gdy nadchodzi czas upragnionego urlopu. Często brakuje nam jednak odpowiedniej motywacji do działania. Myślimy, że zgubienie wagi, to seria kilkunastogodzinnych ćwiczeń i wielu wyrzeczeń, Nic bardziej mylnego. Często wystarczy po prostu zmienić codzienne przyzwyczajenia. Aby mieć idealną sylwetkę latem, wystarczy spalać około 870 kalorii dziennie. Grunt jednak, by nie tylko dużo się ruszać, ale i odpowiednio jeść.

Jak powinno wyglądać śniadanie? Krok, po kroku.

Przede wszystkim pamiętajmy, aby nigdy nie wychodzić z domu z pustym żołądkiem. Śniadanie to podstawa każdego naszego dnia. Zatem co powinno zawierać? Jak się okazuje największym wrogiem jest jasne pieczywo. Jeżeli więc już się na nie decydujemy najlepiej, aby było ono ciemne, lub pełnoziarniste. Wiele osób stosuje tak zwaną dietę białkową, czyli składającą się z takich produktów, jak np. jajka, sery, jogurty, czy inne produkty mleczne. Dobre śniadanie, to również takie, które zawiera owoce – te mogą być na przykład doskonałym i zdrowym dodatkiem to omletów, czy naleśników. Pijesz na śniadanie sok? Świetnie! Ale niech on będzie ze świeżych owoców! Płatki owsiane są nie tylko zdrowe, i pyszne, ale i zapewniają nam energie na cały dzień! Zarówno kawa, jak i herbata powinna być nie za mocna, a jeszcze lepiej jak zastąpisz je wodą z cytryną. Twoje śniadanie, to Twój wybór, musi być nie tylko zdrowe, ale i smakować. Jak widać wybór jest tak ogromny, że z pewnością jesteś w stanie wzbogacić swoje menu, a i przy okazji zadbać o zdrowie i piękną sylwetkę.

Siedzący tryb życia – nasz największy wróg!

Żyjemy w czasach, gdzie większość z nas pracuje głownie w firmach, korporacjach, gdzie praca w nich opiera się głównie na siedzeniu przed komputerem. Ponadto do samej pracy dziś rzadko chodzimy pieszo, najczęściej docieramy samochodem. Wracamy zmęczeni do domu i co dalej? Włączamy telewizor, komputer, jemy kolacje, bierzemy kolejne niezdrowe przekąski i tak nam mija całe popołudnie. Niestety w tym czasie stopniowo zaczynają odkładać się zbędne kalorie. Wielu z nas zapomina niestety o ruchu w ciągu dnia. A przecież sam ruch, to nie tylko jazda na rowerze, rolkach, pływanie czy bieganie – choć te formy ćwiczeń uznawane są za najlepsze. Często wystarczy zwyczajny, półgodzinny spacer, który wspomoże nie tylko naszą kondycje fizyczną, ale i pomoże spalić wszystko to, co zjedliśmy w ciągu całego dnia.
Dla pracusiów mamy jednak propozycje idealną – sprzątanie. Mycie podłóg, okien, odkurzanie, segregacja najpotrzebniejszych rzeczy. Te czynności mogą sprawić, że możemy stracić aż… 1500 kalorii dziennie!

Możesz ćwiczyć w domu

W dobie internetu możemy wykonywać codziennie serie przydatnych ćwiczeń nie wychodząc nawet z domu. Jeszcze lepiej, gdy masz możliwość ćwiczyć z siostrą, lub przyjaciółką. Takie rozwiązanie ułatwia nam mobilizacje do działania. Zatem jak? Jesteście gotowi? Mamy nadzieje, że tak, gdyż do lata zostało tak niewiele czasu…

Polecamy również ciekawy artykuł jak schudnąć przed latem.