Doskonała, smukła sylwetka. To cel, który zajmuje nasz umysł nie tylko w porze wiosenno – letniej, ale przez cały rok. Dziś jednak jak wiemy, jesteśmy stale zabiegani – praca, dom, życie w ciągłym stresie. W związku z tym cel, który mówi nam ,,musisz być szczupła” może sprawić, że zwyczajnie poczujemy się sfrustrowani i zniechęceni. Tym bardziej jeśli z natury pożądane efekty chcemy mieć od razu. Powodów przez które odczuwamy brak motywacji jest więcej. Postanowiliśmy więc przedstawić najczęstsze błędy popełniane w naszej głowie, oraz pokazać, jak można z nimi walczyć, tym samym codziennie motywując się do ćwiczeń.

Jasny cel z pozytywnym myśleniem

Określony cel zawsze jest najlepszą motywacją do treningu. Oczywiście dobrze, jeśli uparcie do niego dążymy. Musisz pamiętać tylko, że rezultaty nie pojawią się od razu. A tego typu myślenie właśnie często powoduje, iż odkładamy ćwiczenia na boczny tor – błąd. W przypadku każdego treningu może przytrafić się zmęczenie, gorszy moment, ale to nie jest powód, by się poddawać. Grunt, by wiedzieć do czego się dąży. Zatem pozytywne myślenie pierwszym kluczem do sukcesu.

Regularność

Systematyczność, to kolejna cecha, której często nam brakuje. Zatem jeśli myślisz, że pół godziny tygodniowo wystarczy do osiągnięcia upragnionego celu, to jesteś w głębokim błędzie. Ćwiczyć należy codziennie. Tym bardziej dziś, w dobie internetu, gdzie treningi możemy wykonywać nie wychodząc z domu.

A może zacząć od rana?

Wiele osób wykonuje treningi wieczorem przed pójściem spać. Jest to błąd, gdyż po całym dniu nasz organizm zmęczony całodziennymi obowiązkami marzy tylko o tym, by się zrelaksować. Dużo lepszym rozwiązaniem są ćwiczenia poranne – nie tylko od rana mamy więcej siły i zapału, ale i wykonywane treningi dodadzą nam siły na cały dzień.

Muzyka doda energii

Energetyczne dźwięki od zawsze motywowały do działania. Wystarczy, że włączysz swój ulubiony utwór, a on sprawi, że nawet godzinne ćwiczenia będą dla Ciebie błahostką.

Urozmaicaj program ćwiczeń

Często popełniamy ten błąd – wykonujemy ten sam zestaw ćwiczeń, a po krótkim czasie zaczyna nam on się zwyczajnie… nudzić, co automatycznie zniechęca nas do treningu. Zaplanuj sobie w poszczególne dni na jakich ćwiczeniach zamierzasz się koncentrować.

W grupie siła

Twoja przyjaciółka też marzy o zrzuceniu kilku zbędnych kilogramów? To świetnie! Razem nie tylko będzie raźniej Wam ćwiczyć, a i wzajemnie będziecie się motywować, a przy okazji mieć okazje, by poplotkować.

Nie odkładaj na ,,potem”

Oczywiście, nie mówimy tu o sytuacjach nieprzewidzianych, jednak jeśli masz do wyboru ćwiczenia, lub gazeta – wybierz to pierwsze. Często jest bowiem tak, że drobniejsze sprawy dnia codziennego stają się dla nas istotniejsze od upragnionego celu.

Doceniaj postępy, zauważaj efekty

Ćwiczymy po to, by uzyskać nienaganną sylwetkę. Często jednak sami nie potrafimy docenić tego, ile już osiągnęliśmy. Warto, byś na przykład raz w tygodniu zapisywała efekty swoich ćwiczeń, a już po krótkim czasie zauważysz różnice – ta z kolei doda Ci motywacji, uwierzysz, że warto i…będziesz mieć ochotę na jeszcze więcej ćwiczeń!