Treningi na sali fitness, to ostatnio coraz modniejszy sposób spędzania wolnego czasu. Zwłaszcza jesienią i zimą, gdzie pogoda nie sprzyja do wychodzenia z domu na świeże powietrze. Powodów dla których zaczynamy trenować może być kilka. W większości jest to chęć pozbycia się kilku zbędnych kilogramów. Kolejnym powodem może być szczupła sylwetka, czy tak zwany efekt ,,płaskiego brzucha”. W przypadku mężczyzn istotna jest też idealna rzeźba. W wielu przypadkach jednak ćwiczenia fitness, to zwyczajnie sposób na odreagowanie dnia codziennego.

Tak, czy inaczej ćwicząc jesteśmy narażeni na urazy, niezależnie od tego jaki mamy staż treningowy. A urazy mają to do siebie, że są w różnym nasileniu. Zanim powiemy jednak jak im zapobiegać warto powiedzieć sobie nieco więcej o najpopularniejszych metodach treningowych.

Typowe ćwiczenia fitness

Czyli skłony, przysiady, podskoki i wymachiwania rękoma i nogami. Same ćwiczenia fitness poziomem są uzależnione od stażu trenującego, ale i tego jakie mięśnie chcemy trenohttp://e-poduszki.pl/wać. I tak oto mamy zupełnie inny zestaw ćwiczeń w przypadku mięśni nóg, ud, czy pośladków, a jeszcze inny w przypadku mięśni brzucha, czy pleców. W wielu przypadkach ćwiczenia fitness odbywają się za pomocą dodatkowych rekwizytów takich jak ciężarki, czy sztangi, które pod względem ciężkości również powinny być dopasowane do wzrostu, oraz wagi trenującego.

Ćwiczenia pilates

Samo założenie tego typu ćwiczeń to przede wszystkim maksymalne rozciągnięcie ciała i wyrzeźbienie jego sylwetki. Są to przede wszystkim treningi siłowe, jednak w swoim planie zawierają też elementy choreograficzne, tak, aby wszystkie najważniejsze mięśnie zostały pobudzone w odpowiednich proporcjach. Dlatego też ćwiczenia pilates z powodzeniem praktykowane są wśród sportowców, czy tancerzy po urazach.

Zumba

A skoro o tancerzach mowa, to chyba nie ma w ostatnim czasie tak popularnej metody aktywności fizycznej jak zumba, która jest połączeniem tańca, fitnessu, czy aerobiku. Za sprawą jednego ćwiczenia możemy nie tylko uzyskać zgrabną sylwetkę, ale i nauczyć się często skomplikowanej choreografii przenosząc się tym samym w kolorowy, latynoski świat.

Pamiętaj o rozgrzewce

Czyli wreszcie przejdźmy do najważniejszego, a zatem co robić, by uniknąć urazów. Rozgrzewka jest więc obowiązkowa w przypadku każdego ćwiczenia. Jak z każdym treningiem nie należy z nią jednak przesadzać, stąd powinna trwać nie dłużej, niż 15 minut.

Poduszki ortopedyczne

Każdy sportowiec powie, że kluczowa jest odpowiednia proporcja między treningiem, a regeneracją. Ta najlepsza jest podczas snu. Jednak, aby zapewnić sobie jego pełen komfort, warto zdecydować się na poduszki ortopedyczne. Odpowiednio dopasowane do pozycji w której śpimy sprawią, że nie tylko złagodzimy wszelkie bóle związane z kręgosłupem i mięśniami, ale i w wielu przypadkach mogą zapobiec urazom, czy kontuzjom. Poduszki ortopedyczne mają doskonały wpływ na kręgosłup, w tym odcinek szyjny, karku.