Tak, jest, jeśli tylko będziemy ćwiczyć umiejętnie i pod okiem specjalisty. Nie ma wątpliwości jednak, że woda ma wiele zalet o których więcej powiemy poniżej.

Dlaczego warto pływać?

Przede wszystkim woda stymuluje pracę naszych mięśni. Stają się one mocniejsze i bardziej odporne na wszelkiego rodzaju urazy. Pływając w wodzie uwalniasz organizm ze zbędnych toksyn. Woda reguluje ponadto oddech zwiększając pojemność płuc, oraz ciśnienie tętnicze, a także prace serca, czy układu krążenia. Stąd pływanie w wielu przypadkach wskazane jest dla osób starszych. Dzięki wodzie zwiększa się nasza koordynacja ruchowa i stabilność ciała. Wyżej wspomnieliśmy o odporności na urazy mięśniowe. Sama woda dodaje także ,,energii” naszemu organizmowi, dzięki czemu później się męczymy, a stajemy się bardziej wydajni.

Dla wielu osób pływanie, to jednak przede wszystkim doskonały sposób na stres. Woda bowiem uwalnia endorfiny, które nie tylko pomagają redukować stres, ale i poprawiają ogólne samopoczucie psychiczne. Najprościej mówiąc – jeśli pływamy, to będziemy dłużej cieszyć się nie tylko dobrym, zdrowiem, ale i… młodością.

Odchudzanie w wodzie

Bo pływanie redukuje tkankę tłuszczową. Jako ciekawostkę warto dodać, że człowiek, który na co dzień waży 70 kilo, w wodzie jego waga wynosi raptem 6 kilogramów. W wodzie czujemy się lekko. Zatem ćwiczenia na bazie aerobiku w tym wypadku pójdą jeszcze sprawniej. Dowód? Nie od dziś organizowane są aqa aerobiki. Te polegają na określonych zestawach ćwiczeniowych z odpowiednimi przyborami. Wśród nich można wymienić między innymi kolorowe rurki z pianki poliurentanowej, która pozwala na swobodne utrzymywanie się na powierzchni wody. Jeszcze inne przyrządy, to pasy wypornościowe, czy specjalne sztangi, oraz hantle, które są lekkie, robione specjalnie do pracy pod wodą, gdzie to właśnie pod jej powierzchnią nabierają dodatkowej ciężkości. Taki zestaw ćwiczeń może być doskonałym rozwiązaniem jeśli chcemy zgubić kilka zbędnych kilogramów, bowiem w treningach aktywny udział biorą wszystkie nasze mięśnie.

Zumba w wodzie?

To coraz częstsza forma treningu. Jak wiemy zumba jest połączeniem aerobiku z elementami choreografii. W wodzie w tym wypadku mięśnie muszą pracować jeszcze intensywnie. Sama auqa zumba jest nie tylko większym wysiłkiem fizycznym, ale i doskonale prezentuje się z zewnątrz.

Woda jako rehabilitacja

Bo nie od dziś wiadomo, że osoby pod wypadkach, czy wszelkiego rodzaju urazach, kontuzjach w wodzie mają ogromną szanse na odzyskanie jeśli nie całkowitej, to częściowej sprawności. Woda jak już wspomnieliśmy wzmacnia mięśnie, a zatem w wielu przypadkach doskonale przywraca je do sprawności. Dlatego w przypadku wielu niepełnosprawności zalecane są także treningi na basenie w celu poprawy jakości życia i maksymalnemu przywróceniu sprawności ciała.

Ćwicz pod okiem specjalisty

A wtedy możesz być pewien, że Twoje treningi niezależnie od założeń przyniosą oczekiwane skutki. Pływanie ,,na własną rękę” może okazać się w praktyce niebezpieczne.