W ciągu ostatnich tygodni tematem przewodnim stały się niewątpliwie noworoczne postanowienia. Z własnego doświadczenia wiem, że przełom każdego roku zwykle sprowadza się do jednego – postanowienia walki z własnym ciałem. Niezależnie od tego, jaki jest Twój cel – jednym z lepszych (o ile nie najlepszy) trening, który pozwala nam na zmianę kompozycji naszego ciała, to trening siłowy. Ten kojarzony jest przede wszystkim z męskim gronem – czy faktycznie służy on tylko i wyłącznie mężczyznom? Zapraszam do lektury.

Trening siłowy – ogólnie.

Trening siłowy to rodzaj treningu, w trakcie którego obciążamy nasz układ ruchowy, poprzez zastosowanie obciążenia. W wielu przypadkach możemy zastosować obciążenie własnego ciała lub samą sztangę czy hantle. Wraz ze wzrostem stopnia zaawansowania, dla większego oporu dokładamy obciążenia. Jestem zwolennikiem treningu z użyciem ćwiczeń globalnych – wielostawowych. Martwy ciąg, przysiad, wyciskanie leżąc, podciąganie na drążku, pompki na poręczach, deska czy wyciskanie żołnierskie to jedne z bardziej efektywnych ćwiczeń wielostawowych. Z uwagi na intensywność oraz stopień złożoności ruchu wyżej wymienionych ćwiczeń, prowadzi do tego, że trening siłowy odbywa się w warunkach beztlenowych. Oznacza to, że nie tylko prowadzi do wzrostu siły czy budowy tkanki mięśniowej, ale i również „spala” tkankę tłuszczową.

Trening siłowy, a płeć piękna?

Jaki cel sylwetkowy przyświeca większości kobiet? Ujędrnienie ciała, paląc przy tym zbędną tkankę tłuszczową, a co za tym idzie – uwidocznienie pupy oraz brzucha. Innymi słowy, chodzi tu o redukcję wagi, a przy tym rozbudowę mięśni pośladkowych oraz mięśni brzucha. Trening siłowy z wykorzystaniem wyżej wymienionych ćwiczeń może stanowić idealne ku temu narzędzie. Co z rozbudową mięśni? Przecież większość kobiet nie chce posiadać widocznej muskulatury? Bez obaw. Z uwagi na różnicę w układzie hormonalnym, nie ma możliwości, aby w sposób naturalny kobiety rozbudowały mięśni w sposób zbliżony do mężczyzn. To głównie za sprawą testosteronu oraz hormonu wzrostu. Kobiety w swym organizmie posiadają o wiele mniej tychże hormonów, które pełnią główne funkcje anaboliczne (budujące mięśnie).

Podsumowanie.

Trening siłowy stanowi idealne narzędzie do pracy nad własną sylwetką. W połączeniu z treningiem cardio oraz treningiem interwałowym, pozwoli Wam na pracę nad całym ciałem. Korzyści sylwetkowe to jedno. Drugim bardzo ważnym aspektem jest zdrowie. Czy zatem polecam trening siłowy dla kobiet? Zdecydowanie tak.