Pogoda za oknem zachęca do aktywności, wspierając nas naturalną dawką energii w postaci promieni słonecznych. Co więcej, perspektywa letniego plażowania, w wielu przypadkach sprowadza nasze myśli ku redukcji. Redukcja zbędnej tkanki tłuszczowej prowadzi nie tylko do lepszego wyglądu zewnętrznego, ale przede wszystkim zwiększa nasze samopoczucie oraz aspekty zdrowotności. Jak zatem przeprowadzić prawidłową redukcję wagi? Aspekty dietetyczne zostały już poruszone multum razy, toteż w tym artykule skupię się na tematyce treningu w procesie zdobywania upragnionej rzeźby.

Jak ćwiczyć na rzeźbę – plan

Jak trenować w trakcie redukcji? Odpowiedź nasuwa się sama – intensywnie. Patrząc przez pryzmat sportów siłowo – sylwetkowych nie wystarcza nam sama redukcja wagi, bo ta bardzo często równa się z utratą ciężko zdobytej tkanki mięśniowej. Podstawą jest zatem odpowiednio zbilansowana dieta, bogata w niezbędne białko do zachowania prawidłowego bilansu azotowego. Kluczowym aspektem jest również prawidłowo ułożony plan treningu siłowego, który opieramy w dużej mierze na ćwiczeniach wielostawowych, pamiętając o odpowiedniej intensywności.

Jak ćwiczyć na rzeźbę w domu?

trening na rzeźbę

Zaszokowani? Przecież w eterze utarło się przekonanie o 15 powtórzeniach w 10 seriach każdego ćwiczenia, co w efekcie prowadzi do 2h treningu siłowego. Cóż, klasyk nazwałby to treningową masturbacją, a nie treningiem siłowym. Trening w procesie rzeźbienia ciała powinien być zbudowany na podstawach, takich jak: martwy ciąg, wyciskanie leżąc, przysiady, podciąganie, wiosłowanie itd. Najlepiej, aby te ćwiczenia dać w niskich zakresach powtórzeń, a przy okazji zastosować metody intensyfikacji treningowej jak np. drop-sety, serie łączone czy gigant-serie. Taki trening prowadzi do maksymalnej odpowiedzi hormonalnej naszego organizmu, który zwiększa wydzielanie kluczowych hormonów anabolicznych, do jakich należą testosteron oraz hormon wzrostu. Co więcej, trening oparty na ćwiczeniach globalnych zapobiega wszelkim patologiom, jak np. zaburzeniu bilansu strukturalnego – jedna z częściej występujących patologii wśród osób trenujących.

Trening na rzeźbę

Innymi słowy – trening siłowy powinien być ciężki, intensywny i maksymalnie prosty. Co z treningiem cardio? Przecież to on rzeźbi ciało, nieprawdaż? Nic bardziej mylnego. Proces redukcji wagi opiera się przede wszystkim na deficycie kalorycznym oraz odpowiedniej podaży makroskładników w diecie. Odpowiednią dietę redukcyjną wspomagamy ciężkim treningiem siłowym i już mamy przepis na doskonałą redukcję tkanki tłuszczowej. Przesadzona ilość treningu cardio może prowadzić do stagnacji. Należy zatem pamiętać, aby stopniowo i przemyślanie wprowadzać zmiany, zarówno w aspekcie treningu, jak i reżimie dietetycznym.