Sztangi to sprzęt kojarzący się głównie z męską aktywnością fizyczną. Sztangi to także jeden z najpopularniejszych sprzętów wykorzystywanych w treningach siłowych. Podnoszenie sztangi większości osób kojarzy się z rozbudowaną muskulaturą, co niejednokrotnie odstrasza kobiety od treningów z tym sprzętem.

Jakie korzyści przynoszą kobietom ćwiczenia ze sztangą?

Kobiety, obawiając się nadmiernego przyrostu masy mięśniowej, zazwyczaj sięgają po niewielkie obciążenia, głównie po hantle o wadze 1-5 kg lub kettlebells. Wbrew pozorom ćwiczenia ze sztangą są świetnym sposobem na spalenie tkanki tłuszczowej, na wzmocnienie mięśni i na poprawę sylwetki.

Nie należy się obawiać nadmiernego przyrostu tkanki mięśniowej. W budowaniu masy mięśniowej największą rolę odgrywają hormony. Budowanie masy mięśniowej to długa i ciężka praca uzależniona od poziomu testosteronu. Ze względu na zbyt niski poziom testosteronu u kobiet tkanka mięśniowa nigdy nie osiągnie takiej masy, jak u mężczyzn.

Treningi ze sztangą sprawią, że mięśnie kobiet staną się mocniejsze, bardziej zarysowane, a ciało smuklejsze i bardziej jędrne. Takich efektów nie da się osiągnąć wybierając tylko treningi kardio.

Ćwiczenia ze sztangą angażują do pracy całe ciało. Regularne treningi przy użyciu sztangi połączone z treningami kardio sprawią, że efekty ćwiczeń będą szybko zauważalne. Treningi warto połączyć z odpowiednią dietą. Takie treningi pomogą spalić zbędną tkankę tłuszczową i usprawnią pracę układu limfatycznego. Nawet jeśli nie zauważymy spadku wagi, ubrania staną się luźniejsze. Ćwiczenia z użyciem sztangi są też bardzo dobrym sposobem na zmniejszenie lub pozbycie się cellulitu.

Jak ćwiczyć ze sztangą?

Aby ćwiczenia ze sztangą były bezpieczne dla stawów i mięśni, muszą być wykonywane prawidłowo. Poprawnego wykonywania ćwiczeń najlepiej nauczyć się od doświadczonej osoby. Gdy na początku nauczymy się prawidłowo podnosić sztangę i prawidłowo z niej korzystać, łatwiej będzie opanować technikę ćwiczeń ze sztangą do perfekcji. Ćwiczenia z tym sprzętem to nie tylko podnoszenie sztangi w pozycji stojącej, to także rożnego rodzaju przysiady ze sztangą, wypady nóg, itp.

Warto wybrać się na siłownię i sprawdzić, czy w ogóle ten rodzaj treningu będzie nam odpowiadał. Jeżeli polubimy ćwiczenia ze sztangą i nauczymy się prawidłowo je wykonywać,   możemy zastanowić się nad zakupem takiego sprzętu do domu.