Sporty siłowe kojarzone są przede wszystkim z mężczyznami. Z dnia na dzień to skojarzenie staje się coraz dalsze prawdy, bowiem patrząc po obecnych bywalcach siłowni, są to nie tylko mężczyźni, ale w dużej mierze kobiety. Kobiety, które w jakimś stopniu odchodzą od maszyn i dają się ponieść wolnym ciężarom. Czy to dobrze? Sprawdźmy.

Kobieta, a ciężary

Ewolucja ukształtowała kobiety jako odpowiedzialne w dużej mierze za sferę emocjonalną w relacji z mężczyzną. Kobieta od zarania dziejów była odpowiedzialna za prawidłową atmosferę ogniska domowego oraz relacji w rodzinie.. Z uwagi na powyższe, ewolucyjnie kobiety zostały pozbawione podstawowego czynnika warunkującego cechy męskie – testosteronu. Ten hormon w dużej mierze warunkuje cechy męskie oraz przyrost tkanki mięśniowej. Jak się okazuje, kobiety również posiadają ten hormon, aczkolwiek w śladowych ilościach.

Z uwagi na powyższe, niemożliwym jest, aby w krótkim czasie osiągnąć takie rezultaty siłowe, jak mężczyźni. Nie należy się zatem obawiać tego, że w krótkim czasie staniecie się monstrami, które w niewielkim stopniu przypominają kobiety. Wygląd kobiet startujących w zawodach kulturystycznych, w dużej mierze jest warunkowany dopingiem hormonalnym, tj. przyjmowaniem testosteronu w formie iniekcji – inaczej popularnie nazywanych „sterydów”.

Siłownia – pozytywy, a negatywy

Do pozytywnych aspektów związanych z treningiem siłowym u kobiet możemy zaliczyć przede wszystkim:

  • poprawa wyglądu,
  • ujędrnienie sylwetki,
  • rozbudowa tkanki mięśniowej,
  • poprawa mobilności,
  • wzrost energii oraz pewności siebie,
  • przyspieszony metabolizm spoczynkowy,
  • wiele, wiele innych.

Jakie są negatywy? Ja ze swej strony znam jeden. Ten, który spotyka najwięcej kobiet na siłowni. Nieprawidłowa technika, a co za tym idzie – ryzyko kontuzji oraz urazów. Należy zatem w odpowiedni sposób zadbać o odpowiednią technikę oraz plan treningowy dostosowany ściśle według Waszych potrzeb. Warto tutaj posłuchać porad osób zaawansowanych lub skorzystać z trenera personalnego.

Podsumowanie

Trening siłowy u kobiet może mieć fenomenalne efekty. Dwa kluczowe aspekty takie jak rozbudowa dolnej partii ciała oraz brzucha mogą być realizowane w dużej mierze poprzez trening siłowy. Jędrne pośladki oraz płaski brzuch to zasługa nie tylko prawidłowej diety oraz cardio, ale i również właściwego trening siłowego.