Bieganie nie tylko pozwala nam schudnąć, ale również sprawia, że jesteśmy zdrowsi oraz cieszymy się lepszym samopoczuciem. Kiedy widzimy regularnie biegające osoby, to zdarza się, że nawet im tego zazdrościmy. Często mamy ochotę, żeby też zacząć biegać. Jednak szybko się zniechęcamy. Dzieje się tak przeważnie dlatego, że od razu chcemy przebiec jak największą ilość kilometrów i w rezultacie szybko zaczynamy odczuwać ból. Nasze mięśnie po prostu nie są przyzwyczajone do takiego wysiłku. Dodatkowym problem może być też nadwaga, która sprawia, że trudniej nam się biega.

Plan treningowy biegacza

Jeżeli chcemy regularnie uprawiać ten sport, to na początku przyda nam się plan treningowy biegacza. Zmotywuje on nas do działania i przygotuje nasze ciało do większego wysiłku. Dobrze przygotowany plan treningowy podpowie nam jak zacząć biegać, żeby czerpać z tego przyjemność. Nauczy nas też odpowiednich nawyków, które również mają znaczenia. Biegać potrafi każdy, ale nie wszyscy potrafią biegać prawidłowo.

Trening biegowy dla początkującego

Zaczynając przygodę z bieganiem nie nastawiajmy się na to, że od razu pobiegniemy daleko i szybko. Nie o to w tym chodzi. Z biegania mamy czerpać przede wszystkim przyjemność. Mamy czuć się dobrze w swoim ciele i mieć ochotę biegać. Widząc trening biegowy dla początkującego biegacza czasami uważamy, że stać nas na więcej i rezygnujemy z niego. Decydujemy się na bieganie po swojemu. To jest błąd, ponieważ taki trening celowo jest przygotowany w taki sposób, żeby stopniowo przyzwyczajać nasze mięśnie do wysiłku i nauczyć jak prawidłowo się biega.

Na początku przeważnie krótki bieg łączony jest z szybkim marszem. Z dnia na dzień coraz mniej maszerujemy, a więcej i dłużej biegamy. Dzięki odpowiedniemu treningowi nie narażamy się na kontuzje i nie zniechęcamy się do biegania. Czynność ta po prostu sprawia nam przyjemność. Jeżeli stosujemy się do zasad i nie próbujemy na siłę przebiec więcej, to bez większego wysiłku z naszej strony zaczniemy pokonywać dystans dziesięciu kilometrów bez zatrzymywania. Wtedy możemy tak naprawdę uznać, że jesteśmy biegaczami.

Bieganie jest modne i przyjemne. Jednak jest to też sport, w którym jesteśmy narażeni na kontuzję. Dobra rozgrzewka przed bieganiem jest konieczna. Tak samo istotne jest odpowiednie obuwie. Mówi się, że dobry biegacz może biegać w każdym obuwiu. Jest to prawda, ale zdecydowanie wygodniej biega się w obuwiu przystosowanym do tego celu. Dzięki temu możemy uniknąć kontuzji oraz nasze stopy nie będą narażone na odciski, które są problemem wielu sportowców.

Sprawdź na naszej stronie Biegowe ABC, jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat tego, jak skutecznie zacząć biegać i nie zniechęcić się po pierwszym treningu: Runaddicts.pl.