Kiedy zapytamy przeciętną kobietę ćwiczącą dlaczego zdecydowała się podjąć treningowe wyzwanie pewnie w większości uzyskamy odpowiedź, że powodem była szczupła sylwetka. Bo właśnie pozbycie się zbędnej tkanki tłuszczowej najczęściej motywuje do tego, aby przysłowiowo „ruszyć się z kanapy”. Co z tego jeśli dobierzemy zły pakiet ćwiczeń. Wtedy to choć największe starania spełzną na niczym. Jeśli chodzi o wyżej wspomnianą tkankę tłuszczową, to jednym z najbardziej uznawanych ćwiczeń jest fat burning.

Fat burning – o co tu chodzi?

Głównym założeniem treningu fat burning jest maksymalna redukcja tkanki tłuszczowej. W same ćwiczenie zaangażowane są przede wszystkim mięśnie ud, brzucha i pośladków. Oprócz wyżej wspomnianej redukcji tkanki tłuszczowej fat burning doskonale wspomaga proces oddychania, oraz koordynacje ruchową. A skoro o niej mowa, to warto wspomnieć, że same treningi są połączeniem aerobiku z elementami choreografii. To jak będą przebiegały same zajęcia w głównej mierze zależy od inwencji twórczej prowadzącego. Zazwyczaj jednak eliminowane są biegi i skoki. Fat burnging w wielu przypadkach wspomaga układ krążenia.

Przykładowe ćwiczenia

Te powinny zaczynać się od maksymalnie 15 minowej rozgrzewki, a polega ona na… przetańczeniu ulubionej piosenki w dowolnym stylu. Zadbaj tylko, aby utwór był dość energetyczny. Dalej mamy ćwiczenia. Ich rodzajów jak już powiedzieliśmy wcześniej jest wiele. Do przykładowych zaliczyć jednak można zrobienie 3 podskoków i tyle samo przysiadów. Taką sekwencję należy powtórzyć 3 razy. Następnie 5 razy należy wykonać 10 skoków na jednej nodze. Kolejny krok to 3-minutowy, rytmiczny marsz w jednym miejscu pamiętając o wysokim unoszeniu kolan. Jeszcze inne ćwiczenie można wykonać leżąc na plecach. To nic innego jak 2 serie 20-stu „rowerków”. Tu mamy dowolność co do doboru figur, grunt, by zaangażowane było całe ciało.

Zadbaj o matę do ćwiczeń

Bo treningi fat burning, to również ćwiczenia w których dobra mata do fitness jest wręcz niezbędna. Zwłaszcza, że wykonujemy je w rożnych pozycjach. Dlatego kupując ją zwróć uwagę, aby była ona antypoślizgowa, tym samym uchroni się od otarć. Pytanie – gdzie kupić dobrą matę do ćwiczeń? Przede wszystkim w każdym sklepie z akcesoriami do ćwiczeń. Ogromny wybór mat ćwiczeniowych mamy również w internecie, zarówno w sklepach on – line, jak i na wielu aukcjach. Warto jednak kupić ją z najlepszego źródła chociażby po to, by służyła jak najdłużej.