Cesarskie cięcie to poważna operacja, po której organizmowi kobiety należy się odpoczynek. Zresztą opieka nad małym dzieckiem często pochłania tak wiele czasu, że świeżo upieczona mama nie myśli nawet o powrocie do formy z przed ciąży. Ciało kobiety samo zapewnia sobie czas na regenerację w postaci połogu, który u każdej kobiety przebiega indywidualnie. Istotne znaczenie ma proces gojenia się rany po cięciu i kondycja blizny.

Lekka aktywność fizyczna

Należy mieć na uwadze nie tylko tą część blizny widoczną gołym okiem, ale również bliznę od strony wewnętrznej. Najlepiej porozmawiać na ten temat ze specjalistą w tej dziedzinie. Niemniej jednak podjęcie aktywności fizycznej powinno być poparte dokładną analizą swojego stanu zdrowia i kondycji. Nawet jeśli czujemy się świetnie i szybko doszłyśmy do siebie, to treningi powinny być wprowadzane stopniowo. Na początek należy rozpocząć od ćwiczeń o małej intensywności. Dobrymi ćwiczeniami na start są te, które wspomagają krążenie, stabilizują oddech i działają przeciwzakrzepowo. Efekty może i nie będą piorunujące, ale pomoże to w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu. Z  czasem możemy stopniowo rozszerzać zakres ćwiczeń. Granicą powinien być ból. Jeśli podczas jakiegoś ćwiczenia odczuwamy dyskomfort i ból, to zdecydowanie powinnyśmy z niego zrezygnować.

Fizjoterapeuci zalecają na początek ćwiczenia w pozycjach niskich, czyli w pozycji siedzącej bądź leżącej na plecach czy na boku. Niezastąpione są jednak spacery krótkodystansowe, na które możemy zabierać dziecko w wózku.